Zistil, ale vlastne on to vedel už dávno, že viac ako úradovanie v kancelárii ho baví osobný kontakt s ľuďmi. S klientmi. Že má rád dni, keď ráno vstane a vôbec netuší, s čím ho klienti oslovia a čo bude musieť riešiť. „Po skončení strednej školy som sa zamestnal a vyhovovalo mi to. Postupne som však cítil, že musím opustiť istotu tabuľkového platu a vybrať sa cestou sebarealizácie. Stal som sa živnostníkom a ako obchodný zástupca som aj naďalej zostal verný PSS,“ hovorí Michal Hargaš.
Podľa jeho slov ho bavilo najmä to, že sa mohol stretávať s ľuďmi, načúvať ich problémom a potrebám a, samozrejme, začať hľadať riešenia ich problémov s financovaním bývania. „Front office je prvá línia. Je to úplne iné, ako pracovať v kancelárii v centrále banky. Tu musíte vedieť zaujať klienta, porozumieť mu, odhadnúť jeho náladu i potreby, klásť správne otázky, a hlavne nájsť optimálne riešenie vzhľadom na jeho možnosti a potreby,“ vysvetľuje M. Hargaš a dodáva, že dôležitá je tiež empatia, sociálne cítenie a rýchle vyhodnocovanie vzniknutých situácií. Baví ho tiež, že ako obchodný zástupca PSS si pre svoju prácu môže nastaviť vlastný marketing. Je len na ňom, či použije telefón, e-mail, plagát, leták, klientsky časopis, facebook či mix týchto infokanálov. Variabilné možnosti má aj v súvislosti s produktovou ponukou. K dispozícii má niekoľko typov sporenia, mimoriadne flexibilné úvery na financovanie bývania či zariadenie domácnosti a tiež viacero typov poistenia. Vďaka tomu dokáže v oblasti bývania pokryť prakticky všetky požiadavky a potreby každého svojho klienta.
Michal Hargaš ako obchodný zástupca pôsobí v kancelárii, ktorá sídli v bratislavskej mestskej časti Dúbravka v obchodnom centre Saratov. „Sme spádovkou aj pre Devínsku Novú Ves a Lamač. Stretávam sa prevažne s mladými ľuďmi. Či už sú to zamestnanci Volkswagenu alebo mladé rodiny, často s malými deťmi... všetci potrebujú bývať. Popri tom vyriešime aj poistné zabezpečenie a uzatvoríme tiež sporiace zmluvy pre najmenších,“ konštatuje M. Hargaš, ktorému sa nevyhýbajú ani miestni starousadlíci, často v dôchodkovom veku. „Aj oni potrebujú pomôcť. Stáva sa, že majú na krku viacero úverov na financovanie bývania, ktoré príliš zaťažujú ich rodinné rozpočty. Tie je potrebné optimalizovať a odbremeniť ich od zbytočne vysokých splátok,“ dodáva.
Mladý muž na základe svojich skúseností rád klientom poskytne aj viac, ako základný, takpovediac povinný, klientsky servis. Usiluje sa každému, kto potrebuje pomôcť s financovaním svojho bývania, poskytnúť aj niečo navyše. Keďže má dostatok energie, snaží sa napríklad skrátiť dobu výplaty úverových prostriedkov. Pre mnohých hrá čas mimoriadne dôležitú rolu a preto oceňujú, že nemusia chodiť oni za ním, ale že on príde za nimi domov prípadne na pracovisko. Sprevádza ich tiež na ceste k notárovi či na katastrálny úrad. Výsledkom je istota klienta, že na nič nezabudol, odbúranie prípadnej ďalšej návštevy notára alebo úradu a tiež skutočnosť, že financie môžu byť na účte klienta už do troch dní od schválenia úveru. A to sa predsa oplatí, pretože ako sa hovorí – peniaze sú čas a čas sú peniaze.
Obchodný zástupca: 3 roky
Na práci v PSS sa mu páči: priamy kontakt s klientmi, spoznávanie nových ľudí, možnosť pomôcť a odborne poradiť v oblasti financovania bývania, flexibilná pracovná doba, kontakt s rôznymi typmi ľudí
Záľuby: kanoistika, cyklistika, turistika, hra na gitaru
Kontakt: 0911 962 533
E-mail: michal.hargas@fopss.sk