HERMES komunikátor roka 2019

PSS získala ocenenie v súťaži HERMES KOMUNIKÁTOR ROKA 2019

Za projekt LOGOVARIACIE v kategórii Inovatívny marketingový pristup, sme získali prestížne ocenenie. 

HERMES KOMUNIKÁTOR ROKA – je jediné ocenenie pre najlepšie komunikujúcu inštitúciu v Slovenskej republike so zákazníkom. 

Čo sú logovariácie?

V Prvej stavebnej sporiteľni využívame logo tvorené z geometrických tvarov už 27 rokov. Naši klienti aj široká verejnosť ho dobre poznajú. V roku 2017 sme logo s citom redizajnovali, jeho tvary upravili a vyvážili. Cieľom redizajnu bolo vytvoriť modernejší imidž sporiteľne – so zmenou loga sa skrátil aj komunikovaný názov a začala sa využívať skratka PSS.

Nové logo sme využili ako hlavný vizuálny motív ďalšej komunikácie značky. Spolu s agentúrou sme vytvorili koncept Logovariácie, ktorý vo vizuáloch využíva jednotlivé geometrické tvary z loga. Kruh, štvorec a trojuholník sú modifikované a dopĺňané ilustráciami, vďaka čomu vytvárajú  svojstojné vizuály s logom v hlavnej úlohe.

Čo sme dosiahli?

Po redizajne sme spolu s novým logom a názvom získali aj novú úlohu – úspešne odkomunikovať redizajn a docieliť, aby zmenu zaregistrovalo čo najviac ľudí. Riešením sa stal koncept LOGOVARIÁCIE, ktorý naplno využíva komunikačný potenciál loga, je univerzálny, nezameniteľný a má aj skvelé komunikačné výsledky.

Kreatívny prínos konceptu podporuje aj fakt, že v roku 2018 boli vizuály imidžovej kampane s headlinom „Meníme bývanie na domov“ ocenené strieborným klincom v kategórii Best Artdirection.

Sme jedineční a neprehliadnuteľní

Vizuály vytvorené variáciami loga sú jednoduché, estetické, a vďaka obrazovej skratke majú vždy ľahko odčítateľné posolstvo. Najväčšiu výhodu pre našu značku, ale predstavuje to, že logo je v hlavnej úlohe neprehliadnuteľné, a preto v každej komunikácii zabezpečuje maximálnu priraditeľnosť ku značke.

V tradičnej komunikácii bánk tak koncept Logovariácií vystupuje do popredia. Žiadna zo slovenských značiek zatiaľ nepovýšila svoje logo na nositeľa komunikačnej správy a nepracovala s ním vo svojej komunikácii takto univerzálne.

Ako sme to dokázali?

Pri Logovariáciách využívame jednoduchý princíp známy z ilustrácie. Pomocou základných geometrických tvarov – kruhu, štvorca a trojuholníka dokážeme zobraziť a vyskladať akýkoľvek objekt. Vďaka tomu dokážeme logo morfovať podľa potreby a vytvoriť variáciu loga na každú príležitosť.

Logovariácie sme už vďaka tomu úspešne použili v imidžovej aj produktovej komunikácii na odkomunikovanie benefitov sporenia či úverov na bývanie. Vizuály sme využili ako inzerciu, OOH komunikáciu a v pohyblivej verzii aj ako TV a online spot.

Spojením so symbolmi charakteristickými pre kultúrne, športové alebo dobročinné organizácie, ktoré podporujeme, dokážeme zas ľahko odkomunikovať aj tieto partnerstvá. Okrem toho logovariácie využívame aj v internej komunikácii či pri želaní šťastného nového roka našim partnerom.

V roku 2019 sme začali vytvárať samostatné logovariácie aj pre naše sociálne siete, kde fanúšikom prinášame každý mesiac praktické tipy k inej téme týkajúcej sa bývania. Logovariácie pritom vždy dané témy zastrešia a u našich fanúšikov sa tešia veľkej obľube. Akoby čakali na to, aký ďalší vizuál dokážeme ešte z loga vytvoriť.

Kde môžete logovariácie vidieť?

Všade, kde je prítomná PSS. Sledujte náš Facebook, Instagram, navštívte ktorúkoľvek z kancelárií našich obchodných zástupcov a vypýtajte si napríklad aj kalendár na rok 2020, ktorý sa tiež nesie v duchu logovariácií.

Tešíme sa na vašu návštevu!

Podobné články

PSS chce zažiť tlkot svojho mesta
Celoslovenská kampaň Do práce na bicykli odštartovala svoj 11. ročník, ktorého sa zúčastní aj PSS, Prvá stavebná sporiteľňa.
Čítať viac
Šťastný nový rok 2024 s PSS
Aj vy máte pocit, že v 21. storočí sa pomaly vytráca tradícia posielania vianočných a novoročných pohľadníc? V súčasnej digitálnej ére mnohí uprednostňujú posielanie e-mailov, SMS správ či prianí v chat-e. Verte alebo nie, ale aj dnes si ľudia stále viac cenia osobné pozdravy doručené poštou. PSS zostáva verná tejto tradícii a prišla s originálnou PF-kou.
Čítať viac