Čo je služba overenia príjemcu platby?
Služba VoP umožní overiť, či meno príjemcu platby a IBAN, ktoré sú zadávané do platobných systémov PSS, zodpovedajú údajom evidovaným v banke príjemcu. V prípade nezrovnalostí bude klient okamžite upozornený a bude mať možnosť údaje upraviť alebo potvrdiť.
Čo to znamená pre klientov?
Pri žiadostiach o výplatu finančných prostriedkov z účtov vedených v PSS (napr. výpoveď zmluvy stavebného sporenia, čerpanie úveru) sa na žiadosti alebo v portáli mojaPSS automaticky skontroluje zhoda poskytnutého mena s IBAN-om príjemcu. V prípade, že sa údaje nezhodujú alebo nie sú kompletné, bude klient informovaný o možnom riziku zaslania finančných prostriedkov v prospech účtu, ktorý nevlastní očakávaný príjemca. Pokiaľ sa aj napriek upozorneniu rozhodne potvrdiť zadané údaje, preberá na seba všetky riziká spojené s nesprávnym smerovaním platby.
Čo ak verifikácia príjemcu platby neprebehne korektne?
Služba overenia príjemcu platby je nový, dodatočný bezpečnostný nástroj pre platby a môže sa stať, že v prvých dňoch nasadenia sa vyskytnú technické problémy, napríklad správa o dočasnej nedostupnosti služby. V takom prípade si overte a dôkladne skontrolujte číslo účtu (IBAN) a meno príjemcu platby. Ak ste si istí, že tieto údaje sú správne, pokojne môžete platbu zrealizovať.