Prvá stavebná sporiteľňa

Prvá stavebná sporiteľňa 


Menu

Lišiacke trendy v bývaní

K 25. narodeninám sme si darovali nové logo

Prvá stavebná sporiteľňa onedlho oslávi 25. narodeniny. Je z nej dospelá, silná a úspešná banka, ktorá si k narodeninám dopriala krajšie a vynovené logo. Novinku predstavuje v aktuálnej úverovej kampani (spustenej od 1. októbra 2017) s názvom – Bývať vo dvojici sa oplatí
Na prvý pohľad je zrejmé, že nové logo prevzalo charakteristické prvky svojho predchodcu. Je však modernejšie a vizuálne atraktívnejšie. „Nejde ale o žiadnu revolúciu,“ hovorí na margo tohto kroku predseda predstavenstva PSS Imrich Béreš. „Skôr treba hovoriť o evolučnej zmene, ktorú si vyžiadal život, no ktorá zároveň nadväzuje na pozitíva doterajšieho loga Prvej stavebnej sporiteľne.“

K rozhodnutiu sa pre zmenu grafických pravidiel a novú vizuálnu kultúru prispeli aj výsledky prieskumov PSS, ktoré ukázali, že pôvodné logo vnímala verejnosť ako nemoderné. Pri príprava nového loga bol kladený dôraz na modernosť grafiky, súčasný a vizuálne príjemný dizajn pri zachovaní pôvodných charakteristických prvkov – domčeka pozostávajúceho z troch geometrických tvarov. Jeho architektúra sa ale zmenila. Z kedysi obľúbeného poschodového (dvojgeneračného) rodinného domu sa stal v súčasnosti populárny bungalov. 

Okrem toho sa skrátil v logu používaný názov spoločnosti. Popri plnom názve Prvá stavebná sporiteľňa v ňom figuruje aj skratka PSS. V masmédiách sa bude používať už len skratka PSS. V tomto roku už bola pilotne využitá v niekoľkých projektoch, napr.: PSS Fox Village (názov stanového tábora na hudobnom festivale Pohoda) alebo rýchlik PSS Lišiak (názov vlaku na trase Bratislava – Košice).

Nové logo banka plánuje uviesť do života postupne. Niekoľko mesiacov sa vedľa seba budú objavovať dva podobné logotypy Prvej stavebnej sporiteľne – vynovený aj ten dosluhujúci. Mimochodom, súčasná kampaň PSS prináša ešte jednu novinku. K tradičnému Lišiakovi pribudla partnerka. Odteraz budú riešiť situácie spojené s bývaním spoločne.